Archiv
Tematický měsíční plán – Únor
„Čarokrásná zima“
Ten dělá to a ten zas tohle
- seznámení se s tématem, povídání o zaměstnání a povolání rodičů
- jaká znám povolání (využití pantomimy a dramatizace)
- čím chci být, až vyrostu
- didaktické hry - přiřazování nářadí, pomůcek, pracovníků k daným profesím
- Kimovy hry za využití plakátů Čím budu I a II
Kniha, studnice moudrosti
- jak se chováme ke knihám
- druhy knih, význam slov (spisovatel, ilustrátor, knihkupectví, knihovna…)
- pohádkové postavy, oblíbené pohádky
- rozsypaná písmenka
Masopustní a karnevalový čas
- seznámení se s lidovým svátkem -„tučný čtvrtek“, „masopustní neděle“, „úterní
maškaráda“, „popeleční středa“
- tradiční masky masopustu
- rozvoj slovní zásoby:
1) „zabíjačka“ (co je to, kdo byl na zabíjačce, výslužka, jelítka, jitrnice, škvarky, ovar…)
2) „půst“ (doba trvání, povolená a zakázaná jídla)
- rozdíl mezi masopustem a karnevalem
- modelování masopustních pochoutek
- řazení obrázků posloupnosti
- časové vztahy: den, týden, měsíc, rok, …
- znaky daných ročních období (příroda, oblečení, výživa)
- kalendář
Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.
Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.
Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.