Škola Výmolova

Bilingvální oddělení

Archív

 

 

 Tematický měsíční plán – Listopad

 „Vzlétli papíroví draci,

odlétají tažní ptáci.“

 

Vyletěl si pyšný drak

  • co vidí drak? (rozvoj slovní zásoby)
  • jednoduché geometrické tvary
  • orientace v prostoru
  • jednoduchá homonyma (drak x drak, koruna x koruna…)
  • upevnění nových znalostí pomocí pohybových her a motorických cvičení
  • výroba draka

 

Co umí vítr a déšť

  • charakteristika podzimního počasí
  • vhodné oblečení
  • barvy podzimu (jakou barvu má…)
  • vánek, vítr, vichřice, mrak, déšť – grafomotorická a pohybová cvičení

 

Za zvířátky do lesa

  • lesní zvířátka a jejich obydlí
  • příprava na zimu
  • stromy a keře v lese – lesní plody
  • jak se chováme v lese
  • sběr šišek a lesních plodů, stavění domečků pro zvířátka

 

Kniha je má kamarádka

  • jak se chováme ke knihám
  • druhy knih, význam slov (spisovatel, ilustrátor, knihkupectví, knihovna…)
  • pohádkové postavy, oblíbené pohádky
  • rozsypaná písmenka
  • návštěva knihovny

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tematický měsíční plán – Říjen

„Podzim klepe na vrátka,

schovejte se zvířátka."

 

Koulela se ze dvora…

  • podzim na poli a na zahrádce
  • rozlišujeme jednotlivé druhy ovoce a zeleniny (dle vzhledu, barvy, chutí, počtu…)
  • význam plodů pro člověka
  • říkanka: Větříček
  • výtvarná činnost: ošatka s ovocem

Můj kamarád stůně

  • důležitost prevence v podzimním období
  • zdravá x nezdravá strava, potraviny, nápoje…
  • jak chráníme tělo před nemocí, úrazem
  • cvičíme pro zdraví, sportování, relaxace, otužování, dodržování pitného režimu, vhodné oblečení
  • říkanka: Činka

Moje smysly, zdravé zoubky

  • učíme se vnímat všemi smysly – uvědomění si vlastního těla
  • osvojování si pojmů – sluch, zrak, čich, hmat a chuť
  • ochrana smyslů (první pomoc při poranění oka, oční lékař, mytí rukou, čištění nosu, sluchadla, přiměřená teplota jídla, čištění zubů…)
  • říkanka: Smysly

To jsou prsty, to jsou dlaně…

  • seznámení se s lidským tělem
  • pojmenovávání částí lidského těla, vývoj člověka, rozdíly
  • prohlížení knih a encyklopedií s touto tématikou
  • jak a proč si čistíme zoubky
  • říkanka: Už umím

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tematický měsíční plán – Září

„Otevřou se dveře školky,

vítáme Vás, kluci, holky."

 

Školka, já a kamarádi

  • přivítání se po prázdninách, představení nových a stávajících kamarádů
  • znalost vlastní značky
  • vyprávění zážitků z prázdnin
  • orientace v prostředí MŠ (název, účel místnosti)
  • pravidla soužití ve třídě (ohleduplnost, umět půjčit hračku)
  • exkurze po škole

 

Lidé kolem nás

  • osoby v MŠ, v budově školy
  • moje rodina – kdo ji tvoří, jména členů rodiny, vztahy v rodině, vzájemná pomoc jednotlivých členů
  • co je slušnost x poslušnost (umím pozdravit, poprosit, poděkovat?)

 

Jak bydlí lidé a zvířátka

  • můj domov (místo bydliště, adresa)
  • popis domova, místností- rozvoj komunikativních dovedností
  • rozdíly mezi životem ve městě, na vesnici a obydlím zvířat (typické znaky)
  • prostorová orientace

 

Na silnici pozor dáme, pravidla už dobře známe

  • dopravní prostředky (poznávání)
  • učíme se základní dopravní značky
  • kde se dopravní prostředky pohybují (rozvoj slovní zásoby)
  • cesta z domova do školky
  • chování v dopravních prostředcích, na chodníku…

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

AKTUALITY

Dny otevřených dveří a zápis do ZŠ, MŠ
05/11/2019
více
Hrabaliště
13/09/2019
více
Beseda
05/09/2019
více
VÍCE

SPONZOŘI

VÍCE