Škola Výmolova

Logopedické oddělení

Archív

Únor

 

Dělání, dělání, všechny smutky zahání

 

  • pochopit, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit, zlepšovat je

  • chápat, že všichni lidé (děti) mají stejnou hodnotu i když je každý jiný (jinak vypadá, jinak se chová, něco jiného umí či neumí, …)

  • upevňovat návyky v základních formách – zdravit, poděkovat, poprosit, rozloučit se, neskákat do řeči, poslechnout pokyn

  • upevňování pozitivních kamarádských vztahů, projevovat ochotu vzájemně si pomáhat,

  • poskytnout pomoc slabším

 

Témata

 

Ten dělá to, a ten zas tohle – povolání

  • poznávat profese dospělých, význam práce pro společnost

  • kde pracují rodiče, práce zaměstnanců školy

  • čím bych chtěl být, hrajeme si na…

  • pozorujeme práci lidí při práci, exkurze

 

Pět mých kamarádů – naše smysly

  • pohádka O červené Karkulce

  • znát pět svých smyslů a vědět k čemu nám slouží,zrak, sluch, čich, hmat, chuť

  • sluchové, zrakové postižení, jejich pomůcky, jak jim můžeme pomoct (slepecké písmo, vodící pomocný pes,…)

  • osvojení si pojmů : tichý, hlasitý, sladký, kyselý, hořký, barevný, hladký, studený, vůně

 

Masopust

  • zvyky, vyprávění o maskách, karnevalech

  • vyrábíme masky

  • dětský karneval ve škole

 

Tématické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

 

Výtvarná, pracovní, hudební a dramatická činnost na dané téma

 

Logopedie

  • každodenní logopedické chvilky ve třídě, individuální logopedie se školní logopedkou

13.2. - Karneval

17. - 23. 2. - jarní prázdniny

 

Leden

 

Zítra ráno vezmu sáně, zajezdím si z naší stráně

 

  • rozvíjet pohybové dovednosti v oblasti hrubé a jemné motoriky, osvojovat si poznatky o tělovýchově a sportu

  • přispívat k vytváření návyku zdravého životního stylu

  • umět se podělit o hračku, spolupracovat, kamarádit, respektovat ostatní

  • umět se vcítit do druhého, myslet na něj, podělit se, podělit se o hlavní pozici ve hře

 

Témata

 

O dvanácti měsíčkách, bude zima, bude mráz

- pohádka

- roční období, měsíce v roce

- zima, její proměny, znaky počasí – pokus s vodou, ledem

 

Brusle, sáně, honem na ně – zimní sporty

  • poznávání, rozlišování a pojmenování zimních her a sportů

  • netradiční zimní sporty a olympijské hry

  • radovánky na sněhu – sáňkování, bobování, klouzání

 

Čepice a rukavice, nebude nám zima více - oblečení

  • pojmenování a rozlišování oblečení

  • rozdíly mezi zimním a letním oblečením

  • z čeho se oblečení vyrábí

 

Když napadne sníh, je zvířátkům zima

  • co dělají ptáci v zimě

  • péče o zvěř a ptactvo v zimě

  • krmení labutí a kachen

 

Tématické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

 

Výtvarná, pracovní, hudební a dramatická činnost na dané téma

 

Logopedie

  • individuální a skupinová se školní logopedkou

     

Prosinec

 

Už jsou tady Vánoce

 

  • seznamování se světem lidí, kultury a uměním

  • rozvíjet schopnost vytvářet a upevňovat citové vztahy k rodině i ke svému okolí

  • posilování kladného sociálního vztahu k ostatním lidem

  • získávat poznatky o různých tradicích – Vánoce, svátky radosti, vánoční stromeček

  • rozvíjet kulturně estetické dovednosti, dále výtvarné, hudební, dramatické a pohybové

  • rozvíjet u dětí samostatnost, zručnost a snahu dokončit práci

 

Témata

 

Mikuláš ztratil plášť

  • příprava na Mikuláše

  • Mikulášské nadílka

  • Písně, říkanky k danému tématu

  • Výtvarné, pracovní a pohybové činnosti k tématu

 

Zdobíme stromeček, pečeme, vyrábíme

  • Vánoční výzdoba třídy, zdobení stromečku

  • Pečení cukroví a vánočních laskomin

  • Vyrábění vánočních ozdob a přáníček na školní jarmark

  • Prodej ve školním vánočním stánku

 

Až se stromek rozzáří

  • Vánoce – zvyky a tradice (pouštění lodiček, krájení jablíček…)

  • S adventním kalendářem počítáme, kdy přijde Ježíšek

  • Vánoční nadílka

 

Tajná vánoční přání

  • dopis pro Ježíška

  • vyrábění přáníček pro rodiče

 

Pravidelné logopedické chvilky, jazykové hříčky, básničky s pohybem, pohybové aktivity: Hod do kotlíku, Prolézání tunelu z pekla…

 

Výtvarná, pracovní, hudební výchova na dané téma

 

Logopedie:

- skupinová a individuální logopedie

- oromotorická cvičení

 

Listopad

 

Vítr krade čepice, profukuje ulice. Vlaštovky, kam letíte?

 

  • osvojovat si věku přiměřených dovedností, jako pozdrav, požádání, poděkování, pomoci druhému, ve vztahu ke svým vrstevníkům a dospělému člověku

  • rozvíjet schopnosti a dovednosti

  • vyjádřit pocity, dojmy, prožitky

  • osvojení si poznatků přírodních jevů, přírodě jako takové, proměny v přírodě spojené s ročním obdobím

  • osvojovat si poznatky o těle a pohybových činnostech

  • rozvíjet komunikační schopnosti

 

Témata

 

Kdo žije v lese, motýlci šli spát

  • rozlišování lesních zvířat a živočichů

  • co dělají motýlci, mravenci, …

  • jak se zvířata připravují na zimu

 

Vydali se čápi a vlaštovky k velké cestě na jih

  • poznávání a pojmenování ptáků

  • někteří ptáci odlétají do tepla, jiným v zimě pomáháme – jak?

 

Prší, prší, jen se leje, vítr fouká do všech děr

  • jednoduchá charakteristika a vliv počasí na roční období

  • co umí vítr (pouštění draka)

  • déšť – pohádka Pod hřibem (čtení, dramatizace, spojení s vědomou stopou)

  • Jak je venku? Denně sledovat počasí a zapisovat do kalendáře

 

Znaky a barvy podzimu – barevný týden

  • proč ze stromů padá listí a jakou má barvu

  • barvy a jejich odstíny

  • barevný týden (11. – 15.11.)

    • pondělí – zelená

    • úterý – bílá

    • středa – červená

    • čtvrtek – černá

    • pátek – modrá

 

Polámal se mraveneček

  • poznáváme charakteristické znaky vlastního těla

  • funkce některých orgánů

  • péče o zdraví, péče o nemocného

  • nemocnice, lékárna

 

Výtvarná, pracovní, hudební a dramatická činnost na dané téma

 

Tématické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

 

Logopedie

- individuální a skupinová cvičení 

 

 

Říjen

 

Kdo kamarádí s vitamíny, ten je zdravý, plný síly

  • rozvíjet kladné kamarádské vztahy, vnímat druhého, umět se chovat ohleduplně

  • osvojování základních návyků, vést děti k vlastní sebeobsluze a samostatnosti

  • těšit se hezkým příjemným zážitkům, vnímat přírodní krásy

  • vést k mravnímu a estetickému vnímání, cítění a prožití změn v přírodě, podzimní plody, sklizeň

Témata

Foukej, foukej… - poznáváme druhy ovoce

  • druhy ovoce a jeho pojmenování

  • rozlišování podle vzhledu, chuti, barvy, vůně

  • význam pro zdraví člověka

O veliké řepě – poznáváme zeleninu

  • druhy zeleniny a její pojmenování

  • rozlišování podle vzhledu, chuti, barvy

  • význam pro zdraví člověka

Co si dnes koupíme v obchodě

  • kde různé věci koupíme

  • za co nakupujeme

  • ochutnávky

S veverkou Čiperkou poznáváme plody lese

  • rozlišování listnatých a jehličnatých stromů

  • plody keřů a stromů, jejich názvy

  • užitek plodů (šípek – čaj, kaštan, žalud - zvěř)

Knoflík volá: Kudy?, dírka volá: Tudy!

  • osvojení sebeobsluhy

Výtvarná, pracovní, hudební a dramatická výchova na dané téma

Logopedie

  • individuální a skupinová cvičení

  • procvičování dechu, artikulace, mluvidel

Tématické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Září

V září se těšíme na nové kamarády

  • vhodnou organizací a laskavým přijetím usnadnit novým dětem vstup do MŠ

  • přivítat všechny děti MŠ, připravit jim radostný vstup do kolektivu

  • pomoci dětem a rodičům orientovat se v novém prostředí

  • vést děti k navazování kontaktů mezi sebou navzájem a spolupráci s učitelkou

  • posilovat sociální chování ve vztahu k druhému v dětské herní skupině, v rodině a ve škole

Témata

Naše pohádková MŠ

  • poznávání pohádkových značek ve školce

  • čtení pohádek ke značkám, kreslení jednotlivých pohádkových postav

  • exkurze ve škole, název a účel místností (tělocvična, kuchyň, klubovna…)

  • návštěva střední školy – zubní technik

To jsem já a ty jsi můj kamarád

  • znát své jméno, jména kamarádů ve třídě, jména učitelek

  • jak se chováme ke kamarádům – knížka Chovej se zdvořile

  • co děláme celý den ve školce

  • kolik dní v týdnu trávíme ve školce

Já a moje rodina

  • jméno, příjmení, věk, bydliště

  • jména sourozenců, rodičů

  • rodinné vztahy – maminka, tatínek, bratr, sestra…

To je můj domov

  • místo bydliště

  • znalost názvů místností a jejich účel používání (kuchyň, dětský pokoj, ložnice…)

  • předměty denní potřeby a jejich používání, kam patří (místnosti – stolování, kuchyň)

  • jak doma pomáhám rodičům, jak si hraji

Výtvarná, pracovní, hudební a dramatická činnost na dané téma

Logopedie

  • diagnostika u školní logopedky

  • individuální a skupinová logopedie

  • procvičování dechu, artikulace a mluvidel

 

AKTUALITY

Povinné zakrývání nosu a úst rouškou od pondělí 14.9.2020 do odvolání.
09/09/2020
více
Pohyb rodičů, žáků a ostatních návštěvníku po budově školy
31/08/2020
více
PRÁZDNINOVÝ POBYT VE ŠKOLE - INFO
19/08/2020
více
VÍCE

SPONZOŘI

VÍCE